مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان


  • آدرس : استان اصفهان ، شهر مباركه، صندوق پستي 161-84815 / كد پستي : 8488111131
  • تلفن ثابت : 031-5273-2200
  • پست الکترونیک : 031-33-324324
  • وب : https://www.msc.ir/

شركت فولاد مباركه اصفهان كه اكنون يكي از بزرگترين واحدهاي صنعتي جمهوري اسلامي ايران است در زميني به مساحت 35  كيلومتر مربع در نزديکي شهر مباركه و در 75 كيلومتري جنوب غربي شهر اصفهان واقع شده است.
عمليات اجرايي اين مجتمع در سال 1360 آغاز گرديد ودر دوران جنگ تحميلي و زير حملات هوايي جنگنده هاي دشمن بدست تواناي سربازان پر افتخار جبهه صنعت ادامه يافت فعاليتهاي ساختماني و فني اجرا شده در دوران ساخت اين مجتمع در خاورميانه كم نظير بوده و به عنوان مثال نزديك به 18 ميليون و 700 هزار متر مكعب خاك برداري و بالغ بر يك ميليون و 845 هزار متر مكعب بتن ريزي، يك ميليون و 800 هزار متر مربع قالب بندي و 80 هزار تن آرماتور ، حدود 150 هزار تن اسكلت فلزي، يك ميليون متر مربع نصب پوشش و بالغ بر 500 هزار تن تجهيزات و ماشين آلات در آن نصب گرديده است.

اولين كوره قوس الكتريكي واحد فولادسازي اين مجتمع در مهر ماه سال 1370 راه اندازي شد و در 23 ديماه سال 1371 خطوط توليد اين كارخانه بزرگ توسط رئيس جمهور وقت افتتاح گرديد،  با ورود محصولات فولادي اين شركت به بازار و افزايش تدريجي توليد تا سقف ظرفيت اسمي 2/4 ميليون تن بخش عمده اي از نياز كشور به اين كالاي استراتژيك بر طرف گرديد.

اين شركت در سالهاي پس از رسيدن به ظرفيت اسمي با كسب تجربه و توانمندي اقتصادي براي پاسخگويي به نياز روز افزون بازار داخلي و خارجي و استفاده بهينه از تجهيزات و ماشين آلات توليدي موجود اقدام به برنامه ريزي براي افزايش توليد در قالب طرح هاي توسعه نمود و با استفاده از منابع مالي حاصل از فروش داخلي و ارزي شركت و استفاده از اعتبارات مالي، ريالي و ارزي  اولين مرحله طرحهاي توسعه را اجرا نمود به نحوي که با اجراي اين طرح­ها، توليد شرکت براي رسيدن به ميزان حداقل 11/3 ميليون تن مذاب برنامه ­ريزي گرديده و در حال انجام مي ­باشند.

شرکت دانش بنیان کارا صنعت تدبیر پایا با برند تجاری کاراجت، مفتخر به همکاری با مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در پروژه  های گوناگون می باشد. کاراجت با دانش فنی خود در زمینه تولید و ساخت انواع اجکتور، تله بخار یا استیم تراپ، سیستم های تولید خلاء و سایر محصولات فرآیندی، موفق به کسب اعتماد و رضایت شرکت های بزرگ داخلی شده است.