دی سوپر هیتر

بازدید : 7669   |      

دی سوپر هیتر
بخار سوپرهیت، بخار آب فشرده‌ای است که در دمای بالاتر از دمای اشباع است. دمای اشباع، دمایی است که در فشار ثابت ماده فرآیند تغییر فاز می‌دهد. بخار سوپرهیت دارای مزیت‌های مهم در کاربردهای ویژه است. مثلا برای استفاده در توربین‌های واحدهای نیروگاه تولید برق. اما برای کاربرد موثر در موارد گرمایشی، باید دی‌سوپرهیت نمودن بخار انجام شود.

دی سوپر هیترهای کاراجت

دی سوپر هیتر

در بخار سوپر هیت شده نرخ انتقال حرارت پائین‌تر است با این وجود بخار سوپر هیت شده همیشه موثر نیست و در مواقعی (معمولا فرآیند های گرمایشی‌) باید در طی یک فرآیند، دی سوپر هیت شود چرا که در غیر این صورت باعث ایجاد گرادیان دمایی در سطوح انتقال حرارت، نیاز به انتقال حرارت بیشتر و افزایش هزینه نصب و طراحی می‌گردد. دی سوپر هیترها هیچ عضو متحرکی ندارد.

 Desuperheater-Karajet.com

کاربردهای دی سوپر هیتر

دی سوپر هیتر در صنایع برای سیستم‌های بازیابی گرمای بویلر، انتقال حرارت بهینه در کندانسور سطحی، تصفیه و سایر فرایندهایی که تشکیل بخار موردنیاز است، کاربرد دارد. علاوه بر این دی سوپر هیترها در شرایطی که فرایند نیاز به کنترل دمای بیش از حد دارد نیز به کار برده می‌شود.

  • در صنایع فرآوری، معمولا بخار سوپرهیت خروجی بویلرها دارای دمای متغیر است که به کمک یک دی‌سوپرهیتر بعد از بویلر می‌توان دمای بخار را تثبیت کرد.
  • در سیستم بای‌پس توربین نیروگاه‌ها قابل استفاده است.
  • در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیز نیروگاه‌ها، قبل از کندانسورهای صفحه‌ای قرار می‌گیرد تا بازدهی را افزایش داده و مانع وارد شدن تنش در اثر انبساط گرمایی شود.
  • در صنایع کاغذ برای کنترل دمای درام خشک کن کاربرد دارد.
  • در صنایع داروسازی برای برای هیترهای فراوری استفاده می‌شود.
  • در صنایع نساجی برای مرطوب‌سازی بوسیله بخار کاربرد دارد.

انواع مختلف دی سوپر هیتر

دی سوپر هیترها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع کاربرد به دو نوع زیر طبقه‌بندی می‌گردد.

1. اسپری کننده‌: سیال خنک کننده به صورت اسپری به درون بخار سوپرهیت پاشیده می‌‌شود. در دی سوپر هیتر اسپری کننده، سیال خنک کننده به صورت یک لوله جداگانه در داخل تجهیز قرار می‌گیرد و در راستای یک خط مستقیم سیال خنک کننده را به صورت اسپری با بخار سوپر‌هیت تماس می‌دهد‌.

 

 

2.  ونتوری: در این مدل یک نازل ونتوری پاشش سیال خنک کننده را انجام داده و باعث اتمیزه شدن سیال می‌شود. برای نسبت جریان‌های بالاتر استفاده می‌شود. ونتوری دی سوپر هیترها به صورت عمودی یا افقی قابل استفاده هستند. سیال خنک کننده در این مدل تنها از یک نقطه و از خارج تجهیز به صورت محوری اسپری می‌شود و با بخار سوپرهیت در تماس است‌. لازم به ذکر است که دبی سیال خنک کننده توسط یک شیر کنترل، قابل تنظیم می‌باشد.  

 

 

___________________________________________________________________________________________________________

کاتالوگ دی سوپرهیترهای شرکت کاراجت را می توانید از لینک زیر دانلود کنید

دی سوپر هیتر

همچنین شما می‌توانید با تکمیل فرم ثبت سفارش دی سوپر هیتر شرکت کاراجت و ارسال آن به ایمیل  commercial@karajet.com جهت ثبت سفارش انواع اجکتور اقدام نمایید.